Fisktjärnliden

Kan inte klaga på våran vistelse i fiskis. Eller ja.. första kvällen kände jag väl att mina vänner var ganska billiga men igår kväll, när matilda fick sin dos av det hårda livet, så mådde jag ganska gott ändå.

Nu blir det bilder och fler kommer senare för alla dom fina bilderna ligger på lisas kamera.


Vi började med att samlas hemma hos nicko (efter att vi varit och handlat i närmare 45 minuter..) Vi lämnade burträsk 10.04.


Vi anlände i fiskis exakt en timme senare och på bild ser ni två pigga resenärer.


Vi började med att fylla den välfyllda kylen sen la vi oss på gräsmattan under våra täcken och solade. Blev för i övrigt jättebruna och här har vi ett hopp bland bilderna.


I väntan på middagen gick vi ut i det än så länge bra vädret. 


Vi kunde förutspå på himlens färg och mullret att det skulle börja regna och himel så rätt vi hade. Men nicko poppade musik som aldrig förr ända. 


Fiskis egna pizzabagare i full fart. Middagen intogs på altanen där vi kunde se blixtarna så ner stup i kvarten. 


Efter midddagen och ett misslyckat försök att spela något slags spel så åkte den förbannade tejprullen fram...


Det hela slutade med att jag och stolen blev utdragna i hallen och där kunde jag senare kravla mig ur och konstatera att kvällen var slut för min del. 


Här har vi en bild som någon av Johan eller Anton knäppt, långt långt före vi visade något slags livstecken på tisdagmorgon. 


 Vi icke arbetande startade den fina dagen med frukost ute på bron.


När alla vaknat la vi oss ute på gräsmattan för att bättra på brännan. Under täcket även denna gång men det tog inte lång tid förän himlen öppnade sig. 


Eftersom vi ända inte hittade till badstranden så badade vi i regnet. 


Efter middagen så satte vi igång en film. Redan innan sju hade jag både somnat och vaknat igen. Vaknade av vatten i örat.. inte förvånande direkt. 


Efter ett tag åkte tejprullen samt vattensprutan fram igen och denna bild är tagen efter att dom varit inlåsta i pannrummet. Det att dömma av matildas blöta hår. 

 
Här ser ni en Matilda, fullt utrustad för hämnd men ack.. Alexander överlistade henne och det hela slutade som nämnt i duschen.


och ja.. här var väl inte matilda allt för nöjd kan jag tro.


och här har ni en bild på våran sysselsättning resten av kvällen. Anton trodde att det var fred för i övrigt.


Men det var det inte, kort och gott, matilda vann.


Och slutligen, välklädda tjejer för 5 mils körning i riktning mot hemmet.

//angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0